1393-07-16 05:58
2292
0
3946

آشنایی با "چارقلي" ، زيباترين روستاي گميشان + تصاوير

روستاي چارقلي گميشان با داشتن جاذبه هاي زيباي طبيعي و فرهنگي بي شك  يكي از زيباترين و دوست داشتني ترين روستاهاي استان گلستان است .

به گزارش گلستان ما به نقل از ساحل گميشان ، امروز در تقويم كشور به نام روز روستا نام گذاري شده و به همين مناسبت غيبي عضو شوراهاي روستاي چارقلي با دفتر ساحل گميشان تماس گرفتند و ضمن تشكر از عوامل پايگاه خبري ساحل گميشان به جهت پرداختن به مشكلات روستا و معرفي جاذبه هاي گردشگري ، گفت: روستاي چارقلي با داشتن ساحلي شني و زيبا يكي از امن ترين و زيباترين سواحل شمالي كشور را به خود اختصاص داده كه با كمترين هزينه و سرمايه گذاري قابليت تبديل شدن به يكي از نقاط گردشگري مهم در كشور را دارد.

وي در ادامه ضمن تشكر از فرماندار گميشان گفت: خوشبختانه فرماندارگميشان در اين مدت نگاه ويژه اي به چارقلي داشتند و كارهاي بزرگي درروستا در حال انجام است و اجراي طرح هادي و ساخت باشگاه ورزشي گميشان كه تا دهه فجر افتتاح مي شود و مهمتر از همه اقداماتي كه براي اصلاح شبكه آبرساني چارقلي در حال انجام  است از جمله آن است .

غيبي  افزود: مهمترين مشكل در سر راه پيشرفت روستا جاده چارقلي به خواجه نفس است كه مانع از حضور گردشگران در منطقه شده است و علي رغم پيگيريهاي زيادي كه  با مسئولين استاني، نمايندگان مجلس و مسئولين كشوري و اداره راه و ترابري داشتيم و قولهايي كه دادند هنوز اين جاده اصلاح نشده و بودجه آن تامين نشده و همچنين جاده سه كيلومتري از روستا تا ساحل كه جاده بين مزارع است و براي رسيدن به ساحل چارقلي استفاده مي شود كه مناسب نيست.

وي بار ديگر از مسئولين امر خواست تا با اصلاح جاده مسير ساحل چارقلي زمينه پيشرفت روستا و منطقه رل فراهم كنند.

وي در ادامه گفت: سيستم مركز مخابرات چارقلي قديمي است و آنتن دهي درروستا ضعيف و امكان استفاده از اينترنت پر سرعت براي روستاييان فراهم نيست و همچنين خانه بهداشت چارقلي كه در سال 73 افتتاح شد نياز به بازسازي دارد و جوابگوي جمعيت 2600 نفري روستا را ندارد.

عضو شوراي روستاي چارقلي در پايان گفت : مدرسه اسماء چارقلي كه بصورت كاملا تخريبي و نامناسب است و بيش از 30 سال از قدمت آن مي گذرد و نيازمند بازسازي است و از مسئولين امر خصوصا رييس آموزش و پرورش خواست تا هرچه سريعتر درجهت رفع اين مشكل اقدام كنند.

روستاي چارقلي با 27 بي سواد كمترين تعداد بي سواد را در شهرستان به خود اختصاص داده و طبق اعلام مركز بهداشت از نظر سلامت ، سالمترين روستا در گميشان است.

روستای چارقلی در غربی ترین نقطه بخش مرکزی شهرستان گمیشان واقع در استان گلستان قرار گرفته است. فاصله آن از مرکز استان( گرگان) 50 کیلومتر بوده و در شمال غرب بندر ترکمن و جنوب غرب گمیشان در فاصله 15 کیلومتری واقع شده است.

حضور گردشگران آلماني در چارقلي

ماهيگيري در مسير رودخانه گرگانرود كه از وسط روستاي چارقلي مي گذرد  يكي از جاذبه هاي فوق العاده در گميشان محسوب مي شود كه همه ساله گردشگران زيادي را به اين منطقه جذب مي كند

saiiady02

saiiady03

saiiady04

saiiady05

گشت و گذار ماشينهاي عروس در ساحل چارقلي

kajave02

kajave03

kajave04

kajave06

kajave01

سواحل زيباي درياي خزر درروستاي چارقلي

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.